FAQ

Är du nyfiken på hur man blir kund eller hur allt fungerar? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.
1Vad är Asedo One®

Digitalisering och IT-användning i molnet till en fast peng per månad & användare.

2Varför Asedo One®

Företag som anammar digitalisering & modernt arbetssätt ligger före sina konkurrenter på flera plan.

• 2 x högre anställningstakt
• 15 procent snabbare tillväxt
• 5 x mer förändringsbenägna

*Källa: Boston Consulting Group

3Vem passar Asedo One®

Allt från små till stora företag och allt däremellan. Den gemensamma nämnaren att man vill lägga sin tid på sin kärnverksamhet istället för IT, viljan att utvecklas och ser nyttan med funktion framför teknik.

4Vad kostar Asedo One®

fr. 249 kr per användare & månad. Enkelt att budgetera och inga överraskningar på fakturan!

5Hur blir jag kund?

Det enklaste sättet att bli kund hos Asedo är att fylla i en intresseanmälan här på sajten. Vi hör av oss inom 48 timmar för att boka upp genomgång av hur din digitaliseringsresa kan se ut. Vi går igenom projektet och tecknar avtal.

6Har ni någon uppsägningstid?
Nope! Asedos filosofi är att ett bra samarbete är på livstid, men ett dåligt kan avslutas när som helst.
7Vad händer efter vi tecknat avtal?

Efter avtalstecknande bokar vi uppstartsmöte med projektledare, teknisk chef och er personligt kundansvarige. Vi går igenom vad som måste göras, på vilket sätt och vilka förväntningar. Upprättande av dokumentation och styrdokyment. Inom 4-6 veckor startar vi upp projektet och hjälper dig att avsluta med din gamla leverantör och lägger in dina användare och program i våra system.

8Bygger ni även speciallösningar?

Ja, självklart gör vi det! Även om vi älskar standardisering och beprövad teknik för att hålla ned kostnaden så går de flesta av lösningarna att anpassa precis som ni vill ha det. Lyssna med din personliga kundansvarige vad som är möjligt så löser vi de flesta utmaningar.

9Men hjälp, jag har en massa program?

Inga problem, vi hanterar fortarande dina applikationer och program. Med Asedo Cloud Desktop arbetar du alla dina nödvändiga system och program från vilken enhet som helst, vart som helst. Säkert & smidigt till en fast peng per användare & månad!

10Har ni även fler tjänster?

Ja, såklart har vi det. Då våra lösningar är beroende av just fungerande infrastruktur, intentetacess, nätverk & wifi så tar vi gärna fullt ansvar även för detta. Fråga din personliga kundasvarige om vårt övriga utbud så skall vi se till att hjälpa dig.

11Vad händer om något blir fel?

Du kan vara lugn. Vi har ett stort gäng duktiga kundfokuserade kollegor och driftspartners som övervakar och tar fullt ansvar. Det är när det krånglar (vilket det tyvärr gör ibland) som vi verkligen har tillfälle att visa hur grymma vi är.

12Jag vill rapportera ett problem?

Vår support finns tillgänglig på alla arbetsdagar och hjälper dig gärna med dina frågor. Du kontaktar dem enklast genom att använda supportappen direkt på ditt skrivbord, support@asedo.se eller via telefon.

13Har alla kunder en personlig kundansvarig?

Ja, din personligt kundansvarige kan alltid hjälpa dig svara på frågor, bidra med expertis gällande ditt företags IT utveckling, strategi och tillväxt. Ni har alltid direktnummer och vi finns alltid tillgänliga där vi älskar att göra det lilla extra även utanför kontorstid om så måste. vår filosfi är snabbt, enkelt & personligt!

14Vad står namnet Asedo för?

Frågan till vår grundare Charlie: ”Hmm, jag studerade ett år i Sydney och på Taronga Zoo fanns det en Silver Back som hette Asedo. Med integritet, personlighet & vänlighet som var speciell. Varför inte bygga ett bolag i samma anda?”

 

Vill du lägga till en fråga?


 
WEBSHOP